loading...
پاتوق سرگرمی تفریحی اجتماعی
fun بازدید : 75 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)
تقویت موهای ابرو پر پشت کردن ابروها پر پشت کردن مژه سایت زیبا شو مراقبت مو ارایش مو اکستنشن مو دکلره مو داشتن موی حجیم نکات داشتن مو درخشان حجیم به نظر رسیدن مو ماسک مو شاداب کردن مو بهترین ویتامین مو بهترین تقویت مو جلوگیری از موخوره از بین بردن مو خوره شستن مو مواد طبیعی و گیاهی مراقبت مو

روش پرپشت کردن و تقویت ابرو مژه ریش

برس زدن ابروها و مژه ها در رشد آن موثر می باشد. برای این کار باید با یک برس کوچک و تمیز روزی چند بار ، مژه ها و ابروها را برس بزنید.برای تقویت موهای صورت بهتر است از روش های زیر استفاده کنید:پوسته چوبی فندوق را از آن جدا کرده و بسوزانید، خاکستر حاصل را به موی صورت خود (ریش ، سبیل، ابرو) مالیده و خوب ماساژ دهید.

مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط کرده، و بگذارید حدود ۳ روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود ۳۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای مژه و ابرو مفید بوده و همچنین باعث روییدن و پرپشت شدن موهای صورت می شود.

هورمون دنبلان برای پرپشت کردن ریش و سبیل بسیار موثر است. برای این کار بهتر است از ورقه های نازک دنبلان استفاده کنید و آنهارا بر روی صورت و آن قسمت هایی که میخواهید پر مو شوند قرار داده و پس از گذشت ۱ ساعت آنها را برداشته و صورت خود را بشویید. این عمل را هر روز تکرار کنید و نتیجه اش را شخصا مشاهده نمایید.

میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب، مانند گرود، بادام از اگر ریز و پودر نموده و بر روی ابروها و سبیل بمالید باعث مشکی شدن آنها میگردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می توانید استفاده کنید.

مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می شود.سیر را بسوزانید و به صورت خاکستر در آورید و به آن تره کوهی نیز اضافه کنید، این مواد را در روغن زیتون جوشانده و به صورت خود بمالید.شستن صورت با آب باقلا و لعاب ختمی و عصاره لبلاب و عشقه نیز بسیار نافع است. استفاده از روغن زرده یا روغن مورد یا روغن سیاه دانه، برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می باشد. برای تهیه هر یک از این روغن ها مقدار ۲۰ گرم از آنها را در ۴۰ گرم روغن بجوشانید و بعد صاف نموده و از آنها استفاده نمایید.

مالیدن آبی که از شاخه درخت انگور، در زرده تخم مرغ حل شده برای رشد ریش و سبیل مفید است.

استعمال روغن مورد و آمله در دوره صفویه و قبل از آن، در ایران معمول بوده است. این روغن در تقویت و کمک به رویش مو به خصوص ابرو بسیار موثر تشخیص داده شده است.تکندر را ساییده و در روغن کنجد ریخته، حل کنیدو سپس روغن را در چراغی لوله ای بریزید و روشن نمایید و ظرفی بر آن واژگون ساخته دوده آن را بگیرید و بر ابرو بکشید.

ماساژ پوست با روغن زیتون،مژه و ابرو را تقویت می کند.برای تقویت موی مژه و ابروها، می توان از روغن کرچک نیز استفاده کرد.

برای تقویت ابروها میتوانید یک قاشق چایخوری سفیده و زرده تخم مرغ را خوب بزنید و به مدت ۵ دقیقه روی ریشه موهای ابرو بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.

تذکر: یادتان نرود که گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز می باشد مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و…

منبع :پارسی طب

زیبــا شودات کام

موضوعات مرتبط رابطه کم پشت شدن ابروها و استفاده ی نادرست از موچین چند راهکار برای پرپشت کردن ابروها برای آنان که ابروهایشان می ریزد بالا کشیدن ابروها و پیشانی آرایش ابرو ها پاک كردن تاتو با ليزر آموزش اکستنشن مژه ها انتخاب مدل ابرو با توجه به چهره شما فرم دادن ابروها با انواع مدل ها تغذیه ویژه برای مژه ها و كاشت مژه

 

ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و به‌خصوص چشم‌های ما دارند،  یک ابرو زیبا می‌تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متاسفانه گاهی پیش می‌آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و بعضی قسمت‌های‌شان خالی می‌شوند و به همین دلیل دیگر نمی‌توان آنگونه که زیباست آن‌ها را حالت داد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

چگونه ابروها را ماساژ دهید؟
به‌طور کلی ماساژ دادن هم برای پوست صورت مفید است و هم برای موها. برای ماساژ دادن ابروها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این می‌توانید با نوک انگشت‌ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، ‌می‌توانید این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل ۱۵ دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین‌ E، کلسیم،  ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها کمک کنند.

  ابروها را ضخیم کنید
شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری است که می‌تواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت که شاید مجبور باشید ۲بار در روز از آن استفاده کنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع‌تر می‌کند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند و در نتیجه ابروها پرتر به‌نظر خواهند رسید. وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابروهای باریک را ترجیح می‌دهند ولی دوست دارند ابروهای‌شان پر و یکدست به‌نظر برسد.

چرا موی ابروها می‌ریزد؟
وقتی موی ابروها شروع به ریختن می‌کند برای خیلی از خانم‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد؟ اما ما به شما می‌گوییم نگران نباشید چون افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند،  البته نباید هم این مشکل را نادیده گرفت و باید به‌دنبال راهی برای درمان آن بود. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می‌تواند منجربه ریزش موها شود نوعی خاصی از بیماری آلوپشیاست؛ در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول‌های مو را به‌عنوان باکتری می‌شناسد و در نتیجه رشد موها کند می‌شود و درآمدن دوباره موها می‌تواند بسیار مشکل باشد. علاوه بر این استرس خیلی زیاد هم می‌تواند موجب ریزش موی ابروها شود.

   روغنی که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود
احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیده‌اید ولی شاید ندانید این روغن می‌تواند در رشد ابروهای شما نیز تاثیر داشته باشد. کافی است یک شیشه روغن زیتون بخرید. طریقه استفاده از آن نیز خیلی راحت است؛ مقدار بسیار کمی از آن را روی ریشه‌های قسمتی که می‌خواهید رشد کند بمالید، البته حواس‌تان باشد که فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی که می‌خواهید مو رشد کند روغن بگذارید، استفاده از یک گوش پاک‌کن می‌‌تواند بسیار کمک کنند.  بعد موهای ابرو را با یک مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه می‌شود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

آیا مکمل‌ها تاثیری در رشد ابروها دارند؟

اگر دوست دارید ابروهای‌تان سریع‌تر رشد کنند باید ویتامین‌های بیشتری به بدن‌تان برسانید. مولتی ویتامین‌هایی وجود دارند که می‌توانند رشد موهای بدن را افزایش دهند و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا خوردن روزانه کپسول ویتامین‌ E می‌تواند کمک فراوانی بکند. البته ویتامین‌های ۳B، A و C هم می‌توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این‌ها ویتامین ۶B هم می‌تواند در تقویت موها، پوست و ناخن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد، مصرف روزانه ویتامین ب‌کمپلکس که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم ۶B باشد می‌تواند بسیار موثر باشد.

بیماری‌هایی که موجب ریزش ابروها می‌شوند

اگر ابروهای‌تان به‌شدت می‌ریزد بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلا کم شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش موی ابروها شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می‌کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص‌های آهن می‌تواند بسیار کمک‌‌کننده باشد.

طریقه استفاده صحیح از مداد ابرو

اگر می‌خواهید برای بهتر مدل دادن ابروهای‌تان از مداد استفاده کنید اول از همه باید مطمئن شوید که رنگ مداد با ابروهای شما هماهنگی کافی دارد و به‌خوبی با رنگ موهای شما ترکیب می‌شود درغیر این‌صورت ابروهای شما را مصنوعی نشان می‌دهد، علاوه بر این‌ها حواس‌تان باشد، مداد نوک مناسبی داشته باشد. اول از همه از ضخیم‌ترین جای ابرو، کنار بینی شروع کنید؛ با زدن ضربه‌های مختصر با مداد روی قسمت‌های خالی؛ ابروی‌تان را پر کنید، بعد با نوک انگشت آرام از ضخیم‌ترین جای ابرو روی ضربه‌های مداد بکشید تا رنگ آن را پخش کرده و حالتی طبیعی به ابروها بدهید.
ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و به‌خصوص چشم‌های ما دارند،  یک ابرو زیبا می‌تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متاسفانه گاهی پیش می‌آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و بعضی قسمت‌های‌شان خالی می‌شوند و به همین دلیل دیگر نمی‌توان آنگونه که زیباست آن‌ها را حالت داد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

  آیا ماینوکسیدیل هم موثر است؟

شما می‌توانید برای رشد موی ابروها، روزانه از محلول ۵ درصد ماینوکسیدیل استفاده کنید؛ به این روش که با احتیاط زیاد روزی یک‌بار مقداری از این ماده را روی خط ابرو بمالید، در داروخانه‌ها ماینوکسیدیل بدون نسخه در اختیار همه قرار می‌گیرد و می‌تواند برای رشد موی سر و ابروها موثر باشد. پیشنهاد می‌شود ماینوکسیدیل را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید که مبادا روی قسمت‌های دیگر پوست سرایت کند. البته حواس‌تان باشد که قطع یک‌باره این ماده می‌تواند موجب ریزش بیشتر ابروها شود. البته این روزها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ها موجود است که استفاده از بعضی از آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

ماهنامه سیب سبز

زیبــا شــودات کام

موضوعات مرتبط برای آنان که ابروهایشان می ریزد رابطه کم پشت شدن ابروها و استفاده ی نادرست از موچین آرایش ابرو ها پاک كردن تاتو با ليزر انتخاب مدل ابرو با توجه به چهره شما فرم دادن ابروها با انواع مدل ها با این روغن ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید روش پرپشت کردن و تقویت ابرو مژه ریش هر شب مقداری این روغن را روی ریشه‌هایی که می‌خواهید رشد کند بمالید و آن نقاط را ماساژ دهید و صبح‌ها آن محل را شست و شو دهید.

گاهی پیش می‌آید که قسمت‌هایی از ابروها خالی می‌شود و این باعث می‌شود ابروها حالت طبیعی خود را از دست دهند. بنابراین باید موهای ابرو را تحریک کرد تا مجدد رویش کنند.
هر شب مقداری روغن زیتون را روی ریشه‌هایی که می‌خواهید رشد کند بمالید و آن نقاط را ماساژ دهید و صبح‌ها آن محل را شست و شو دهید.
استفاده از میوه نارگیل و مغز‌های چرب همچون گردو و بادام بر روی ابروها می تواند بر پر پشتی آن و مشکلی شدن مو‌ها تاثیر گدار باشد.
شاید ریختن ابروها نگران کننده باشد اما باید علل را بررسی کرد. گاهی استرس زیاد در طول روز می‌تواند یکی از دلایل ریزش موی ابروها باشد.
برای پیشگیری از ریزش‌ ابروها می‌توان از کپسول ویتامین‌ E و B در تقویت مو‌ها استفاده کرد.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir
العمل برای تقویت کردن و داشتن سبیل پرپشــــت :


پوسته چوبی فندوق را از آن جدا کرده و بسوزانید، خاکستر حاصل را به سبیل مالیده و خوب ماساژ دهید.


مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط کرده و بگذارید حدود ۳ روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود ۳۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای سبیل مفید بوده و همچنین باعث روییدن و پرپشت شدن سبیل می شود.
میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب، مانند گردو، بادام را ریز و پودر نموده و بر روی سبیل خود بمالید باعث مشکی شدن آنها میگردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می توانید استفاده کنید. مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می شود.
سیر را بسوزانید و به صورت خاکستر در آورید و به آن تره کوهی نیز اضافه کنید، این مواد را در روغن زیتون جوشانده و به صورت خود بمالید.


تذکر: یادتان باشد گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز  مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار ومی باشد.

  

راه حل هايي براي ضخيم شدن و رشد سريع ريش در آقايان +-



روش پرپشت کردن و تقویت ابرو مژه ریش

از گذشته و دربرخي فرهنگ ها مردم بر اين باور بودند كه ضخامت موهاي صورت در آقايان نمادي از استحكام وقدرت مردانگي بوده است.براي رشد كامل ريش و سبيل بايد صبور باشيد ، كم پشتي آنها تا حد زيادي بستگي به ژنتيك و سطح تستسترون دارد. با برخي روش هاي طبيعي كه در ادامه مقاله خواهيد خواند مي توانيد به رشد ريش و سبيل هاي خود سرعت ببخشيد . تغذيه صحيح و استراحت كافي كمك زيادي به شما خواهد كرد شايد اين موضوع را جدي نگيريد اما وضعيت موهاي شما بخصوص موهاي صورت ارتباط مستقيم با سلامت بدن شما دارد.

مواد غذايي غني شده از پروتئين مانند ماهي ، تخم مرغ و حبوبات و گنجايش آنها در رژيم غذاييتان ، كاهش تنش و استرس در زندگي روزمره ، خواب كافي و كامل شب به شما كمك خواهد كرد. تحقيقات نشان داده استرس باعث  ريزش مو و كاهش شديد آنها خواهد شد.

استفاده از مكمل هاي غذايي و ويتامين ها ، مواد معدني براي بهبود رشد موها بسيار مفيد هستند. دكتر جفري بنابيو متخصص پوست و مو مصرف 2.5 كيلو گرم biotin  بيوتين در روز و مصرف سايرويتامين ها تحت نظر پزشك متخصص مانند  ویتامین B6، C و E و نیز بتا کاروتن و دانه هاي روغني را توصيه مي كند. ژنتيك و هورمون ها نقش بسياري در رشد و ضخامت موها و ريش دارند كه گاه قابل درمان هستند.

توصيه
اگر پوستتان هنگام رشد ريش دچار خارش شديد مي شود مي توانيد از كرم هاي ملايم و يا هيدروكورتيزون 1% براي كاهش استفاده كنيد و اگر پوستتان خشك و يا پوسته پوسته مي شود از شامپوهاي ضدشوره 2 تا 3 مرتبه در هفته استفاده كنيد.

از استفاده  مینوکسیدیل (Rogaine) بر روي صورت پرهيز كنيد ، با اينكه مي گويند باعث رشد مو ميشود اما باعث كاهش خطرناك فشارخون مي شود.

از غذاهاي سالم استفاده كنيد.

ويتامين ها و مواد معدني را فراموش نكنيد.

تهيه و ترجمه اختصاصي مجله اينترنتي زندگي


کم‌مويی صورت آقايان؛ علل و راه‌حل روش پرپشت کردن و تقویت ابرو مژه ریش در این مقاله در گفتگو با دکتر بهروز باریک‌بین (متخصص پوست و مو) به بیان علل و راه حل، کم پشتی ریش و سبیل در آقایان پرداخته شده است.
 

خیلی از آقایان از اینکه صورتشان کم‌مو است و یا ریش و سبیل کم‌پشت دارند، عصبانی و نگرانند و در آرزوی این هستند که ریش و سبیل پرپشتی مثل دیگران داشته باشند و انواع درمان‌ها را جستجو می‌کنند. با دکتر بهروز باریک‌بین، متخصص پوست و مو درباره دلایل کم‌پشتی موی صورت آقایان به گفتگو نشسته‌ایم...

چرا برخی از آقایان ریش و سبیل تنکی دارند؟
درآمدن موهای صورت یا ریش یکی از علایم بلوغ در پسرها می‌باشد اما گاهی پیش می‌آید که فرد مذکری به ندرت ریش درنمی‌آورد و یا ریش‌های بسیار کم‌پشت و تنکی دارد. علت‌های مختلفی برای این پدیده وجود دارد. در نیامدن موهای صورت در جنس مذکر دو منشأ می‌تواند داشته باشد. یکی اینکه اصلا فولیکول مویی وجود نداشته باشد. مثلا در بعضی نشانگان‌ها (سندرم‌ها) مثل هیپوتریکوزیس ارثی و مادرزادی چنین مشکلی وجود دارد و به طور ژنتیکی در بعضی از پسران و مردان خانواده، قسمتی از ریش‌های فرد درنمی‌آید.

پس این افراد باید چه کنند؟
در غالب این موارد در قسمت‌های فاقد ریش، فولیکول مو اصلا وجود ندارد و لذا هیچ درمانی نمی‌تواند باعث رشد مو شود و تنها راه‌حل کاشت مو می‌باشد که البته در موارد بسیار نادری که این تنک بودن غیرقرینه و محدود به منطقه کوچکی باشد، منطقی به نظر می‌رسد و نیاز به درمانی ندارند.
شما گفتید دو علت برای تنکی موهای صورت آقایان وجود دارد، دلیل دوم می تواند خواجگی آقایان باشد؟
اما دومین علت کمبود موهای صورت در آقایان، کمبود هورمون‌های مردانه است. کمبود هورمون مردانه (آندروژن) اگر قبل از سن بلوغ رخ دهد، در جنس مذکر موجب علایمی می‌شود که شامل ایجاد علایم ثانویه جنسی به طور ناقص، تناسب اسکلتی خواجه‌ای، آلت تناسلی کوچک، کوچک ماندن بیضه‌ها و عدم تشکیل چین و چروک‌های خاص کیسه بیضه است. در این حالت صدای فرد نازک مانده و توده عضلانی‌اش افزایش پیدا نکرده و قدرت فرد از حد طبیعی کمتر خواهد بود.
این حالت نشانه‌های دیگری هم دارد؟
موهای زیر بغل و عانه، تنک و کم‌پشت بوده و موهای صورت (ریش)، سینه، بالای شکم و پشت وجود نداشته یا بسیار کم است. صفحات اپی‌فیزیال استخوان‌های بلند همچنان به رشد خود ادامه داده و لذا استخوان‌های بلند اندام فوقانی و تحتانی نسبت به اسکلت محوری بدن بلندتر می‌شوند. در مردان سفید‌پوست، نسبت قسمت فوقانی بدن (از فرق سر تا عانه) به قسمت تحتانی بدن (از عانه تا کف زمین) بیشتر از یک است ولی در مورد فوق این نسبت کمتر از یک خواهد بود. در مردان سفید‌پوست طبیعی، نسبت فاصله بین انگشتان دست‌ها در حالتی که اندام فوقانی کاملا از طرف پهلوها باز شده باشند، به قد فرد حدود 92 درصد است ولی این نسبت در افراد خواجه، حدود 5 سانتی‌متر یا بیشتر بلندتر از قد است.
بعد از بلوغ چطور؟
جالب است بدانید که اگر کمبود تستوسترون بعد از بلوغ رخ دهد، بیمار ممکن است فقط از کاهش میل جنسی و اختلال عملکرد جنسی و نیز کاهش یافتن انرژی شکایت کند. در بیماران بالغ شده‌ای که دچار کمبود خفیف هورمون‌های مردانه می‌شوند یا در مواردی که این کمبود تازه‌ ایجاد شده باشد، موهای صورت یا بدن چندان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند زیرا پس از درآمدن ریش، تنها میزان اندک آندروژن (هورمون مردانه) برای حفظ آن کافی است و به همین دلیل است که افرادی که تغییر جنسیت از مذکر به مونث می‌دهند، علی‌رغم اینکه تحت درمان با هورمون‌های زنانه قرار می‌گیرند، اگر چه رشد موهای صورت‌شان کمتر می‌شود اما تقریبا در همه موارد لازم است برای رفع موهای صورت از لیزردرمانی استفاده نماییم. البته در مواردی که فرد به طور طولانی‌مدت از هورمون‌های مردانه محروم باشد، رشد موهای صورتش کمتر شده و نیاز به اصلاح کردن صورتش کمتر می‌شود.
راه‌حلش چیست؟
افرادی که از کم‌پشت بودن موهای صورت و ریش رنج می‌برند، در ابتدا باید تحت بررسی هورمونی توسط متخصص غدد درون‌ریز قرار بگیرند تا مشکلات هورمونی احتمالی بررسی شده و تحت درمان قرار گیرند و در ضمن معاینه توسط متخصص پوست و مو برای بررسی موهای سر، دندان‌ها و علایم جنسی ثانویه می‌تواند برای تشخیص سندرم‌های خاص مفید باشد. افرادی که به طور ارثی دچار تنک بودن ریش هستند، معمولا از نظر سایر مسایل هیچ مشکلی نداشته و قدرت جنسی آنها نیز تفاوتی با سایر افراد ندارد.
شما چه توصیه‌های خاصی دارید؟
اغلب کسانی که چنین مشکلی را در ریش خود دارند با تراشیدن ریش، این نقص را تقریبا غیرقابل مشاهده می‌کنند ولی کسانی که اصرار به بلند کردن محاسن دارند، اگر در زمان معاینه توسط متخصص پوست موهای کرکی قابل مشاهده باشد، مصرف داروی ماینوکسیدیل موضعی ممکن است موهای ریز را درشت‌تر کند ولی در مواردی که هیچ مویی وجود نداشته باشد، معمولا درمانی به جز کاشت مو وجود ندارد.   گردآوری: گروه سلامت سیمرغ www.seemorgh.com/health منبع: salamatiran.com -دکتر بهروز باریک‌بین (متخصص پوست و مو)  چگونه ابروهایی زیبا و پرپشت داشته باشیم لینک کوتاه | منیره | ۲۸ مهر ۱۳۹۲ | 9,668 بازدید روش پرپشت کردن و تقویت ابرو مژه ریش

یکی از عواملی که در زیبایی چهره به ویژه در جذابیت چشمان تاثیر قابل توجی دارد، ابروها هستند. حالت های مختلف ابرو در زیبا و بد جلوه دادن صورت نقش به سزایی ایفا می کنند. اما برای اینکه ابروهای خود را به شکل دلخواه فرم دهید تا به صورت تان بیاید ابتدا باید ابروهای پری داشته باشید. گاهی برای بسیاری افراد پیش می آید که به دلایل مختلف، ابروهایشان کم پشت تر از حالت معمول شده و شکل دادن آن امکان پذیر نیست. خوشبختانه شیوه هایی وجود دارد که با کمک و رعایت آن می توان رشد ابروها را تحریک و آن را مثل گذشته پر پشت کرد. پس برای داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت راهکارهای این چگونه را به کار ببندید.

چگونه ۱

ریزش ابروها
بسیاری از خانم ها زمانی که متوجه ریزش ابروهای شان می شوند از این موضوع احساس نگرانی می کنند. ممکن است این ریزش به دلایل مختلفی صورت گیرد اما مهمترین دلیل می تواند دال بر نوع خاصی از بیماری آلوپسیا باشد؛ این بیماری باعث می شود که سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری شناسایی کند و باعث کندی رشد موها و مشکل کردن فرآیند رشد ابروها شود.

۲

بیماری های دخیل در ابروها
اگر ریزش ابروهای شما شدیدتر از حالت معمول است، مراجعه به پزشک و آزمایش خود ضروری است، زیرا کم شدن تیروئید می تواند در نازک شدن و ریزش مو نقش داشته باشد.
ماساژ ابروها:
نحوه ماساژ ابروها به این صورت خواهد بود که باید با یک برس کوچک و مخصوص ابروها را در جهت رویش موها برس کنید. همچنین روزی دوبار ابروها را با روغن بادام با استفاده از نوک انگشتان ماساژ دهید؛ اجازه دهید روغن بادام به مدت ۱۵ دقیقه روی ابروها بماند تا تاثیر خود را بگذارد. بعد اقدام به شستن آن بکنید.

۳

روغن زیتون
جالب است بدانید یکی از فواید مهمی که این نوع روغن در گنجینه خواص خود دارد تاثیر در رشد دوباره ابروهاست. می توانید با استفاده از گوش پاک کن یا دستمال، مقداری از آن را روی قسمت های کم پشت شده ابروها بمالید؛ سپس با یک برس کوچک ابروها را شانه کنید این کار را هرشب انجام دهید و صبح روز بعد بشوئید.

۴

وازلین و ضخیم شدن ابروها
وازلین از دیگر مواردی است که تاثیر آن در رشد ابروها چشمگیر بوده است. تفاوتی که وازلین با روغن زیتون دارد این است که روغن زیتون بیشتر به رشد ابروها سرعت می بخشد، اما وازلین عمدتاً روی ضخامت ابروها فعال است و باعث می شود که پر پشت به نظر برسند.

برای پرپشت شدن ابروها و ضخیم شدن موهای ابرو چه نکته ای می دونید؟منابع شماره ۸۷ مجله زیبایی سالم
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5199
  • کل نظرات : 49
  • افراد آنلاین : 100
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 399
  • آی پی دیروز : 574
  • بازدید امروز : 6,956
  • باردید دیروز : 9,523
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 23,666
  • بازدید ماه : 168,169
  • بازدید سال : 809,929
  • بازدید کلی : 4,683,596