close
دانلود آهنگ جدید
پاتوق سرگرمی تفریحی اجتماعی - 5
 بنر سایت اسکینک دات آی آر

آیا خرابی دندان و لثه روی قلب تاثیر بد می گذارند؟
محبوب کن - فیس نما آیا خرابی دندان و لثه روی قلب تاثیر بد می گذارند؟

آیا خرابی دندان و لثه روی قلب تاثیر بد می گذارند؟

توکوکوس در دهان شده و تشکیل پلاک های دندانی و بیماری های لثه را موجب می شود.

مطالعات انجام شده در انگلیس نشان می دهند که مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم، خطر حملات قلبی را کاهش می دهند. چرا که باکتری های لثه که موجب بروز پلاک های دندانی می شوند، می توانند از دهان به جریان خون منتقل شده و احتمال تشکیل لخته های خونی، خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را افزایش دهند.

متخصصان معتقدند که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان منجر به خونریزی لثه ها شده و شرایط انتقال باکتری ها به جریان خون را فراهم می کند، این باکتری ها موجب تشکیل لخته های خونی و در نهایت ابتلا به بیماری های قلبی می شوند. بنابراین در پبشگیری از بیماری های قلبی- عروقی علاوه بر توجه به رژیم غذایی، ورزش، کلسترول خون و فشارخون باید بهداشت و سلامت دهان و دندان نیز مد نظر قرار گیرد.

 

آیا خرابی دندان و لثه روی قلب تاثیر بد می گذارند؟

عدم استفاده منظم از مسواک و نخ دندان موجب تجمع باکتری استرپتوکوکوس در دهان شده و تشکیل پلاک های دندانی و بیماری های لثه را موجب می شود. بیماری های لثه موجب درد و خونریزی لثه ها شده و در نتیجه باکتری ها به داخل جریان خون نفوذ می کنند. باکتری استرپتوکوکوس پس از ورود به جریان خون، پروتئینی به نام PadA را بر روی سطح خارجی خود جذب کرده و موجب تجمع پلاکت های خون و تشکیل لخته خون می شود.

 

این اتفاق در واقع مکانیسم دفاعی باکتری است که خود را به طور کامل در توده ای از پلاکت ها محصور می کند تا در برابر سیستم ایمنی میزبان و همچنین آنتی بیوتیک های مصرفی محافظت شود. متاسفانه تجمع پلاکت ها موجب ایجاد لخته های خونی شده و با التهاب و انسداد عروق خونی همراه است، در نتیجه خون رسانی به قلب و مغز مختل می گردد.

محققان در حال بررسی چگونگی عمل پروتئین PadA در تجمع پلاکت ها هستند تا بتوانند با مهار کردن آن، بیماری های قلبی- عروقی را که بزرگترین عامل مرگ و میر در دنیا هستند، درمان نمایند.

۲ بار مسواک روزانه با خمیر دندان های حاوی فلوراید، کاهش مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین و مراجعه منظم به دندانپزشک نه تنها به سلامت دهان و دندان کمک می کند، بلکه قادر است از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی نیز پیشگیری نماید.


منبع:topnaz.com

تعداد بازديد : 54
پوست زیبا و سالم می خواهید به این نکات توجه کنید
محبوب کن - فیس نما پوست زیبا و سالم می خواهید به این نکات توجه کنید

پوست زیبا و سالم می خواهید به این نکات توجه کنید

7 عادت بد که باعث پیری زودرس و از بین رفتن پوست شما می شوند.

پوست یکی از وسیع ترین اعضای بدن و در واقع ویترین آن است. هر چه پوست شما تمیزتر، صاف تر و زیباتر باشد، جذاب تر و سالم تر به نظر خواهید رسید. اما متاسفانه عادت های نادرستی وجود دارند که باعث بروز چین و چروک زودهنگام در پوست بخصوص دور چشم ها و دهان می شوند.

سیگار می کشید
من اسم سیگار را استوانه ی مرگبار گذاشته ام. سیگار به هیچ کدام از اندام های بدن رحم نمی کند. توجه داشته باشید علاوه بر ریه هایتان، دندان ها و پوست و غیره را نیز نابود می کنید.

به خاطر اینکه سیگار کشیدن باعث ایجاد حرکات مداوم عضلات صورت و بخصوص دور لب ها می شود و از طرف دیگر، ترکیبات شیمیایی موجود در سیگار نیز روی خاصیت ارتجاعی پوست تاثیر منفی می گذارد.

این گونه می شود که با هر پکی که به سیگار می زنید، قدمی در بروز چین و چروک بیشتر روی صورتتان برمی دارید.

نتایج پژوهشی که توسط کتابخانه ی ملی پزشکی و انستیتوی ملی سلامت آمریکا به چاپ رسیده است نشان می دهد سیگار کشیدن در جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی به پوست اختلال ایجاد کرده و روی احیای سلول های پوستی تاثیر منفی می گذارد.
از طرف دیگر این استوانه ی مرگبار باعث نابودی مواد مغذی مورد نیاز پوست می شود.

متاسفانه دخانیات، خاصیت ارتجاعی پوست را از بین برده و باعث بروز زودهنگام چین و چروک می شود.

بدون پاک کردن آرایش تان می خوابید
اگر هر از گاهی فراموش می کنید که آرایش صورتتان را پاک کنید، اشکال چندانی به وجود نمی آید. اما اگر جزو افرادی هستید که مدام آرایش می کنید و بیشتر اوقات با آرایش می خوابید، باید بدانید که رادیکال های آزاد دمار از روزگار سلول های پوست تان درمی آورند.

رادیکال های آزاد مولکول های آسیب رسانی هستند که باعث تخریب سلول های پوست می شوند. به عقیده ی متخصصان پوست، محصولات آرایشی، تمام آلاینده های محیط اطراف را جذب پوست می کند. در نتیجه منافذ پوست گرفته شده و محلی برای جولان رادیکال های آزاد می شوند.

این مسئله نیز نتیجه ای جز تخریب کلاژن پوست و بروز چین و چروک زودهنگام نخواهد داشت.به همین دلیل لازم است که قبل از خواب، حتما آرایش تان را با دقت پاک کرده و کرم مرطوب کننده بزنید.

کرم ضدآفتاب نمی زنید
یکی از آن ظلم های اساسی که می شود در حق پوست کرد، عدم استفاده از کرم ضدآفتاب است.

پزشکان American Academy of Dermatology معتقدند که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از کرم ضدآفتاب، برای سلول های پوستی مضر است. بدون شک نمی توان به طور کامل از آسیب های اشعه های ماورای بنفش نور خورشید در امان بود، اما یکی از روش های مقابله با آسیب های این اشعه ها، استفاده از ضدآفتاب ها با SPF بالای ۳۰ است.

فراموش نکنید که این اشعه ها در زمستان، در روزهای ابری و حتی داخل ماشین و فضاهای بسته نیز وجود دارند و عدم محفاظت پوست از تماس با آنها، باعث تسریع روند چین و چروک پوست می شود.

سرتان مدام در موبایل و تبلت و بازی های ویدیویی است
معتادین اسمارت فون ها، تبلت ها و بازی های ویدیویی چند ویژگی یکسان دارند. علاوه بر اینکه بیشتر در معرض چاقی قرار می گیرند، پوست شان نیز در معرض آسیب بیشتری قرار دارد. از این به بعد هنگام استفاده از این ابزارها به وضعیت بدن خود دقت کنید. متوجه خواهید شد که ساعت ها چشم هایتان به سمت پایین و گردن و چانه تان به جلو خم می شود.

این زاویه ی مداوم باعث بروز مشکلاتی مانند ضعیف شدن گونه ها و بروز چین و چروک در قسمت تحتانی صورت و گردن می شود. علاوه بر این، مهره های گردن تان نیز بشدت آسیب پذیر می شوند (بیماری گردن پیامکی).توصیه می کنیم زمان محدودی به استفاده از تکنولوژی های جدید اختصاص دهید و هر از گاهی «دیسکانکت» شوید لطفا!

تغذیه نامناسب
داشتن عادت های نامناسب غذایی باعث بروز مشکلات داخلی مانند مشکلات گوارشی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و همچنین مشکلات خارجی مانند اضافه وزن و پیری زودهنگام پوست می شود.

نتایج پژوهشی که درBritish Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می دهد زیاده روی در مصرف برخی مواد غذایی مانند گوشت قرمز، قندها، مواد غذایی فراوری شده و صنعتی، مارگارین و چربی ها روند پیر شدن سلول های پوستی را تسریع می کنند.

خوشبختانه بر اساس نتایج بررسی های دیگری که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است، داشتن تغذیه ای سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های کم چرب مانند تخم مرغ، گوشت پرندگان، لوبیا و گوشت های قرمز کم چرب، اسیدهای چرب امگا۳ و اسیدهای آلفا لینولئیک مانند ماهی آزاد، آووکادو، روغن زیتون و دانه ی کتان می توانند باعث محافظت پوست از آسیب های رادیکال های آزاد شده و ترشح کلاژن پوست را افزایش دهند.

دمر می خوابید
نتایج پژوهشی که در Journal of Cosmetic Dermatology به چاپ رسیده است نشان می دهد دمر خوابیدن و چسباندن صورت به بالشت، حتی اگر از پر قو باشد نیز باعث بروز چین و چروک ریز و عمیق زودهنگام می شود.

توصیه می کنیم به پشت بخوابید. یک بالش اضافه زیر زانوهایتان بگذارید تا هم راحت تر بخوابید و هم اینکه در طول شب، به پهلو یا روی صورت برنگردید.

مدام در حال جویدن هستید
بدون شک جویدن آدامس بعد از غذا و یا برای کاهش استرس ایده ی خوبی است. اما باید بدانید که جویدن مدام آدامس می تواند باعث بروز زود هنگام چین و چروک دور لب ها شود. به عقیده محققان American Society of Cosmetic Dermatology and Aesthetic Surgery جویدن مداوم آدامس می تواند باعث ضعیف شدن زودهنگام عضلات گوشه ی لب ها شود.

برای خوشبو کردن دهان، بعد از صرف غذا می توانید دهان تان را با دهانشویه های مناسب بشویید یا اینکه از قرص های نعنایی استفاده کنید.

منبع:topnaz.com


تعداد بازديد : 105
زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟
محبوب کن - فیس نما زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

یکی از حیاتی ترین سنگ بناها در ساختمان بدن شما که در ساختن پوست، ماهیچه، مو و استخوان نقش اساسی دارد، پروتئین است. به همین دلیل  نقش آن به هنگام بارداری هم برای کودک شما (برای اطمینان از رشد طبیعی و جلوگیری از وزن پایین به هنگام تولد) و هم برای خود شما (برای حفظ سلامت بافت های بدن) بسیار با اهمیت است.

 

در حقیقت هنگام بارداری یا شیردهی، نیازهای روزانه شما افزایش می یابد و به صورت میانگین به 46 تا 71 گرم در روز (وحتی بیشتر از آن به هنگام داشتن چندقلو) می رسد. در این صورت شما در حدود 25 گرم بیشتر از حالت عادی به صورت روزانه پروتئین مصرف می کنید. خیلی درگیر شمردن واحدهایی که مصرف می کنید نباشید، بیشتر خانم ها چه باردار باشند و چه نباشند، بیشتر از میزانی که به آن نیاز دارند، پروتئین مصرف می کنند. بعضی از منابع پروتئین نسبت به بعضی دیگر، برای بدن شما و کودکتان بهتر می باشند.

مرغ
سعی کنید این بار در پخت غذا روش جدیدی را جایگزین روش های قبلی کنید.یک سالاد با سبزیجات تازه به همراه تکه هایی از مرغ برای شما بشقابی سرشار از مواد مغذی را فراهم می آورد، یا اینکه می توانید تکه های مرغ به صورت سرد یا گرم را با اسفناج تازه یا کلم پیچ ترکیب کنید و با مقداری سرکه آن را صرف کنید.

گوشت مرغ و میوه ترکیب بسیار عالی را می سازند، پس مقداری میوه خشک شده یا میوه های تازه مورد علاقه تان را ریز کنید ( سیب، هلو، آناناس، پرتقال یا گریپ فروت را برش دهید یا دانه های انگور را نصف کنید) و آن را به صورت سرد یا در دمایی به اندازه دمای اتاق ، به همراه سینه یا ران مرغ آن را صرف کنید. می توانید با افزودن ادویه یا چاشنی خوشمزه ای آن را طعم دار کنید.

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

تخم مرغ
به هزاران دلیل باید تخم مرغ را به عنوان بخشی  از برنامه پروتئینی خود قرار دهید. به عنوان یک دلیل، یک تخم مرغ بزرگ حداقل 6 گرم پروتئین را تأمین می کند، که 2.7 آن در زرده و 3.6 آن در سفیده آن است.

مهم نیست که چطور آن را میپزید، به هر حال تخم مرغ یک صبحانه، نهار یا شام عالی و رضایت بخش را برای شما فراهم می سازد. وقتی شما باردار هستید و خیلی حوصله آشپزی ندارید، املت یک غذای سریع و مغذی است. کمی خلاقیت داشته باشید. می توانید تخم مرغ های آب پز را به سالاد یا پاستا اضافه کنید یا به شکل نیمرو آن را با سیب زمینی پخته، همبرگر، گوجه فرنگی کبابی یا نودل ترکیب کنید.

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

گوشت
به طور کلی ، هرچه گوشت برش نازکتری داشته باشد، حاوی پروتئینی بیشتری نیز هست!

اگر از گوشت به عنوان یک چاشنی و یا به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در ترکیب غذایی شما استفاده شود بسیار سالم تر از حالتی است که، به عنوان غذای اصلی در بشقاب شام شما دیده شود. از آن جایی که گوشت های نازکتر و فاقد چربی از پروتئین با کیفیت بالا، غنی می باشند، مصرف مقدار کمی از آن هم می تواند مصرف روزانه پروتئین در شما را افزایش دهد، پس تکه کوجکی از گوشت گاو یا بره را به خورش ، سالاد، برنج یا نودل خود اضافه کنید. با این کار می توانید از بسیاری از مزایای غلات، حبوبات و سبزیجات را نیز استفاده کنید.

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

ماهی
غذاهای دریایی سرشار از پروتئین می باشد. همه ماهی ما هنگامی که به همراه لیمو، خردل، سرکه، خامه ترش، ماست، گوجه فرنگی یا ترشی سبزیجات پخته و مصرف شوند، طعم فوق العاده ای خواهند داشت. حتی می توانید با ترکیب ماهی و پوره سیب زمینی کیک ماهی درست کنید!

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

لبنیات
شیر برای خانم های باردار فوق العاده است. نوشیدن یک لیوان شیر در بعداز ظهر می توانید برای خانم های باردار بسیار مفید باشد. با شیر می توانید سوپ سفید و انواع سس پاستا درست کنید. می توانید با افزودن یکی دو قاشق پودر شیر خشک در اسموتی، پودینگ، هات چاکلت، پنکیک یا وافل های کره ای و خمیر برای کیک یا شیرینی،یا با استفاده از پنیر پارمیزان در سوپ، سبزیجات، تخم مرغ ، غلات یا با برنج،یا حتی با استفاده از ماست در سوپ یا ترکیب آن با دیگر مواد غذایی، انواع خوردنی های متنوع را داشته باشید. (می توانید با مخلوط کردن ماست و سس مایونز و ترکیب آن با سیب زمینی، مرغ یا سالاد تن ماهی یک خوراکی خوشمزه بخورید)

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

حبوبات
راه های زیادی برای افزودن حبوبات سرشار از پروتئین به رژیم غذایی شما وجود دارد. می توان آن را به سالاد، سوپ سبزیجات یا به خورش گوشت، پاستا یا برنج اضافه کرد.

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

آجیل ها و دانه ها
بادام زمینی، گردو، پسته و بادام همگی منابع خوبی از پروتئین گیاهی هستند، ولی میزان کالری آنها بالاست در نتیجه باید در حد اعتدال از آنها استفاده کرد.

شما می توانید با ترکیب آجیل مورد علاقه خود و میوه های خشک یک آجیل سفارشی برای خود درست کنید. می توانید از آجیل های ریز و خرد شده در سوپ و سالاد، در بستنی و یا به همراه تکه هایی از میوه استفاده کنید. سعی کنید بادام، سویا یا کنجد را درکنار کیک به هنگام صبحانه مصرف کنید و از طعم و بافت بی نظیر آنها لذت ببرید.

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

غلات
غلات به طور طبیعی حاوی سطح بالایی از پروتئین می باشند. غلات می توانند مقادیر قابل توجهی از پروتئین را به صبحانه، سالاد و غذاهای پخته شما افزوده و یا به عنوان یک خوراکی جانبی در کنار غذا استفاده شوند. از برنج قهوه ای به جای برنج سفید استفاده کنید، و پاستا یا ماکارونی های غنی شده را جایگزین کنید. به هنگام پختن نان، مافین، کیک، بیسکوییت یا انواع کوکی ها، از دانه های (جوانه) گندم استفاده کنید.

زنان حامله چه غذاهایی بخورند؟

 

منبع:topnaz.com


تعداد بازديد : 78
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1733